mandag den 1. oktober 2007

Legen med effekter

Nu prøver jeg igen!!

Jeg har skrevet dette indlæg før, for lidt siden, men det drillede helt gevaldigt!! Når den skal udgive indlæget, flytter den rundt på det hele og det ser ikke godt ud længere, selv om jeg har set og rettet på eksemplet inden, hm...drille drille drille.
Nå, men pyt jeg prøver igen :-)
Jeg har taget et feriebillede og har brugt "decrease colour depth" for at få det til at se ud som en blyanttegning. Med dette billede har jeg så arbejdet videre.










Ved det næste billede har jeg under "adjust" fundet Lens correction
og det giver denne Fisheye-effekt.










Ved det tredje billede har jeg leget med Colour Balance, det finder man også under "adjust", jeg kan altså ikke huske de enkelte skridt.








Og hvordan jeg fandt frem til den sidste forandring på billede 4 kan jeg slet ikke huske, øv!!

Jeg har den vane, at jeg prøver mig/leger mig frem til resultatet. At læse efter hvordan tingene fungerer koster tid og nogle gange kan beskrivelser forvirre endu mere :-)
Men jeg har fundet ud af, at det er en god ide, at skrive ned hvordan jeg kom frem til hvilken effekt, da det vil blive meget lettere når jeg vil bruge den igen.
Og set fra den faglige vinkel, ville det selvfølgelig også være en stor fordel, at vide og kunne de forskellige effekter og billedforandringer, hvis man skal til at formidle det videre til andre.
Nu håber jeg den ikke driller med indlæget igen, for så bliver det som det bliver!!

1 kommentar:

Helen sagde ...

Hej Diana

Det er bare super - at du beskriver din arbejdsgang og - ja den "strategi" du personligt anvender(læringsstrategi), når du skal finde ud af, hvordan det hele virker.

MVH
helen