tirsdag den 2. oktober 2007

Lidt mere leg med effekter

Som jeg skrev i sidste indlæg, er legen med effekter jo meget sjovt, det er jo utroligt, hvad man kan lave af billederne.

I det pædagogiske arbejde, ville jeg nok vælge, at viderformidle det til SFO-børn. Mange børn i denne alder har "en side" hvor de skriver med venner, f.eks. en hesteside og de ville fint have mulighed at lægge deres nye kreationer her. Men selvfølgelig kan de også printes ud til en udstilling, hvis der er blevet arbejdet med et emne eller et portraitbillede af sønnen/datteren som denne selv har "pyntet" og lavet en ramme til kan blive en fin gave :-)

Men jeg tror, at det er meget vigtigt, selv at være godt inde i paint, for at kunne give det videre til børnene, de kan være lige så utålmodige som vi og de vigtigste grundregler skal man kunne forklare og lære dem på en let og god måde. Ellers er børn jo nysgerrige og leger sig frem til resultatet. At arbejde med billedbehandling sammen med børnene, kan også være med til at formidle et interesse omkring kunst overfor børnene, fordi de kan blive mere bevidste om, at et billede ikke kun er et billede, men at det kan være meget mere. Et billede kan fortælle noget, det kan skifte udtryk når vi arbejder med det, det kan vise hvad vi drømmer om og et meget vigtigt punkt, hvis vi bearbejder et billede rigtigt, kan vi vise hvor meget vi holder af en person.

Nå, det var nogle pædagogiske overvejelser, her kommer så Julius med nogle effekter!!









Under Image og "decrease colours" har jeg valgt 16 coluors.


Ved dette billede har jeg åbnet for billedet Julius og så også åbnet et nyt image, første har jeg kopieret Julius over i det nye image. Så har jeg igen arbejdet med "Juliusbilledet" og klippet ham ud og kopieret udklippet over i image´et.
Jeg har skubbet det på plads og så har jeg først ændret det ene lag med "Effekts" Art Media Effekts - Black Pencil og derefter har jeg ændret det andet lag med samme effekt.
Ved det sidste billede har jeg under "Effekts"fundet Artistics Effekts og brugt Solarise, her kan man forandre billedet ved at ændre på tallene "Threshold".
Ja, nu er det først engang slut med "effektlegeri", nu vil jeg igang med de andre spændende ting vi skal til.

1 kommentar:

lis faurholt sagde ...

Stort virtuelt lærerknuz!!! Det er imponerende, hvad du deler med dine læsere - dine værker, dine billedmæssige- og pædagogiske overvejelser! Jeg håber, der er rigtig mange læsere, der finder din blog. Det fortjener den.